Jedna z nejlepších rad pro sítě, kterou jsem kdy dostala?
Když začínáš, kašli na statistiky.
Rozjet účet na sociálních sítích od nuly není úplně jednoduchá věc. Meta “prvních 200 fanoušků/followers/odběratelů” se zdá takřka nedosažitelná a hned za ní to není o moc lepší…
Často máme tendence z pomalých přírůstků usuzovat, že to pro nás nemá smysl, protože to neumíme/ náš obsah nikoho nezajímá/ máme moc velkou konkurenci… Však to znáte.
Jako tonoucí stébla se pak chytáme toho, že ten a ten příspěvek měl 7 liků, zatímco ostatní maximálně 2 – a vyvozujeme z toho závěry o tom, co bychom měli a neměli publikovat dál.
Věta “prvního půl roku vůbec nesleduj statistiky” tak dává dokonalý smysl. Pokud nemáte od začátku jasný strategický plán, potřebujete se sami “najít” a zjistit, jaký tip obsahu a třeba i jeho vizuální podoba, vám sedí. Jakým tónem vlastně chcete se svým publikem komunikovat. A tak dále…
Tím ale výhody téhle rady nekončí
Vaše první malé publikum zdaleka nemusí být vaše ideální cílovka. To, co se mu líbí a nelíbí, tak pro vaši dlouhodobou strategii a cíle navíc vůbec nemusí být relevantní.
A i pokud to štěstí máte a vaši sledující jsou vaše cílovka – je příliš malá na to, abyste z ní získali nějaká relevantní data, která budou platit i v okamžiku, kdy číslo sledujících bude mít na konci o jednu či dvě nuly víc.
Jestli jste právě na začátku (nebo frčíte na hodně pomalém rozjezdu), téhle rady se držte. Nebo na ni aspoň myslete, až do těch čísel budete koukat.
Jasně, všichni chceme uspět rychle. Úspěch z nuly hned na začátku je ale výjimkou, a většina z nás je pravidlo. Pomalý růst je normální. Neznamená, že to máte vzdát. A právě v tom “nevzdat se předčasně” vám pomůže vědět, že čísla pro vás ze začátku opravdu nejsou tak důležitá, jak si povětšinou myslíme.
Nejnovější komentáře