Některé z nich všichni známe a tak nějak víme, že to fakt správná cesta nebude. Přesto mě občas někdo z klientů překvapí s dotazem na téma: “Myslíš, že je tohle dobrý nápad?”
Tak si o tom pojďme chvilku popovídat.
Nakoupení sledující
Koupení followers a různé služby slibující lepší dosahy a nárůst sledujících jsou asi nejznámější “no-no” praktikou. Instagram ji pozná a penalizuje – a stejně tak ji poznají vaši sledující, pokud se na počet sledujících rozhodnou kliknout. Mrtvé účty jsou zjevné.
Engagement pods/groups
Jako o něco lepší se jeví praxe tzv. engagement pods. Pokud už na Instagramu nějakou chvíli působíte, určitě už vám ve zprávách blikla zpráva typu “ahoj, zakládáme skupinu, co se navzájem podporuje na IG, nechceš se k nám přidat?”. Nechceš. Není to publikum, které se zajímá o vás obsah – a algoritmus Instagramu podle všeho opět dokáže rozeznat, že podpora běží v rámci uměle vytvořené skupiny.
Označování úspěšnějších účtů
Jdeme dál. Označování lidí s vyšší sledovaností v příspěvcích s nadějí, že vás začnou sledovat taky nebo vás díky tomu objeví jejich publikum. Tak to taky nefunguje. Pokud označujete bezdůvodně, je to v podstatě spam. Pokud o dotyčném skutečně píšete nebo třeba chválíte jeho činnost, zmíněnému to nejspíš udělá radost, ale víc, než body za komunikaci v rámci sítě, od toho asi nečekejte. Ani ze zmínek sdílených ve stories moc prokliků na účet autora nevede (koneckonců si to zkuste. Čísla mluví vždycky pravdu).
Stories
Cože? To jako nemám dělat stories? Jasně, že stories ano. Ale slouží mnohem spíš pro lepší engagement na stávající publikum, než pro růst sledujících.
Regrams
A na závěr – regrams, neboli repostování cizích příspěvků (videí, stories) na vlastní účet. Samotnou mě překvapilo, že i velkým klientům občas přijde OK nahrát si video z Instagramu přes nahrávání obrazovky na mobilu, ořezat mu hlavičky a směle si ho mrsknout na svůj účet (byť s označením autora). Autorská práva? Nic? 😖
Takže, když sdílet, tak tlačítky, která na to přímo u příspěvků najdete a nebo s výslovným souhlasem autora. Je slušnost označovat, ale to už je na vaši dohodě. Bezhlavé sdílení cizích postů bez větší strategie, cíle a souvislosti s tématem účtu je k ničemu.
Nejnovější komentáře