M

Zavřít

a

Menu

Krátká videa přebírají vládu nad sociálními sítěmi. Revoluční TikTok následuje Instagram se svými Reels – a ani Youtube nezůstává pozadu. Že jste o jeho nových formátech ještě neslyšeli?

Jak zabránit odlivu uživatelů na TikTok?

TikTok dělá v posledním roce sociálním sítím těžkou hlavu. Formát patnáctivteři nových videí, jdoucí ruku v ruce s opravdu vyzrálým algoritmem, který vám velmi úspěšně vybírá videa přesně podle vašich zájmů, se tak dostává i na další sociální sítě. Na Instagramu jsou to Reels – a Instagram se snaží zabránit odlivu uživatelů na TikTok i tím, že právě Reels dopřává výrazně větší organický dosah, než běžným příspěvkům ve feedu.

Na TikTok se každopádně rozhodla zareagovat i největší síť zaměřená na videa – Youtube.

Co jsou Shorts a Stories?

Youtube má formáty pro krátká videa hned 2 – Shorts a Stories. Shorts jsou dostupné všem uživatelům Youtube, Stories pouze těm s nejméně 10.000 sledujícími.

Youtube Stories

Youtube Stories se poprvé objevily již v roce 2018 jako reakce na Instagram Stories a Snapchat, ještě pod názvem Youtube Reels. Dostupné jsou pouze majitelům účtů s 10.000 a více sledujícími – a může trvat až 8 týdnů od dosažení tohoto počtu, než se funkce Stories aktivuje. Formátem Stories jsou pak 15 vteřinová videa, dostupná pouze z mobilních zařízení – a viditelná po dobu 7 dnů. Podle české nápovědy ke Stories je tato funkce stále ještě v beta verzi. V aplikaci už každopádně Stories, česky Příběhy, najít můžete.

Youtube Shorts

Zatímco Youtube Stories jsou pro většinu tvůrců v tuto chvíli nedostupné, Youtube Shorts bychom měli věnovat pozornost. Jsou dostupné komukoliv a předpokládá se, že si letos na trhu krátkých videí vybudují svou pozici.

Shorts mohou mít až 60 vteřin a uživatelům se zobrazí jak v sekci Shorts v Youtube aplikaci, tak přímo v kanálu daného autora.

Jak vytvořit Shorts?

V blogu, kde Youtube Shorts představuje, najdete video, podle kterého stačí v aplikaci kliknout na tlačítko se symbolem + ve spodní liště a jako jedna z možností se vám objeví možnost Create a Sort – v editoru podobném tomu, který znáte z Reels či TikToku. Pokud ve vaší aplikaci tahle funkce ještě chybí nevadí. Youtube totiž Shorts identifikuje automaticky. Stačí do vašeho účtu klasickým způsobem nahrát video natočené na výšku, ne delší, než 60 sekund. Pro lepší vyhledávání můžete přidat do popisu hashtag #shorts, ale není to nutné.

Jsou Shorts i pro vás?

Pokud už teď Youtube využíváte jako tvůrce, Shorts vám mohou pomoci zvednout dosah vašich videí, třeba i díky tomu, že většina českých tvůrců tento nástroj zatím neobjevila. Zároveň tak získáte platformu pro zveřejňování krátkých videí a nemusíte tak tříštit pozornost svých sledujících třeba dalším účtem na TikToku.

Pokud na Youtube účet zatím nemáte a formát krátkých videí vás láká, možná pro vás v tuto chvíli bude jednodušší využít Reels nebo TikToku. Jejich nástroje na tvorbu jsou vyspělejší a české publikum na Youtube tento formát zatím aktivně nevyhledává. Na druhou stranu se vám vyplatí sledovat, kam se trend Youtube Shorts vyvine. Jisté je, že markétéři ho v tuhle chvíli rozhodně berou vážně.

 

Uložit článek na Pinterest